++Pengikut Saya++

Sunday, November 28, 2010

MAHA 2010

Assalamualaikum...


semalam g MAHA 2010 yg kt Serdang tu...best sgt...dapat jaln cam g rombongan sekolah2 dulu...suke sgt...mule nye malu jugak sbb aku duk dpn ngn "group ayh" hihihi pak-pak aji la pe lagi...aku wt selambe je la...ingt nk tdo la dlm bus...HAram..xdpt...rancak sgt pak aji borak...hihihi Excited jugak nk g sane...


Dreba kami org cina...dia kai GPS...xtahu jalan la tu..hihihi xpe, dari sesat ntah g mane2 lagi payah kan..?? 


kul 930pg, kami dh sampai sane..excited g..hihihi seronok sgt2... besar sgt tempat nye...xpernah pun pergi..cm ni la jakun sikit..lalala aku lum brekpes g time tu, ayh pun ajk g cr kdai mkn, utk isi perut aku...tp aku yg xnk...jual mhl sikit...hihi


pastu, kami mule menapak di setiap booth yg ade..mule2 di booth jual gel yg duk ganti kn tanah tu...leh dibuat hiasan, leh dicampurkan dengan tanah jugak...




jalan2 lagi...ayah cakap, dia nak beli POKOK GULA, aku pun start mencari jenis pokok yg beliau hendaki...
akhirnye di booth herba, pokok nye gemok2... sihat2 cukup zat... siap bagi rase helaian daun tu..suh kunyah...mmg rase nye manis cm gula...

 pastu kami gerak ke dewn pulak...mule2 nk tgk perasmian, tp kami xtahu kat mane tmpt nye...jd kami duk lepak dulu kt lua dewan...hari makin panas, kami pun amik keputusan masuk dlm dewan... Wahh nyaman sgt...!! sejuk...round2 g...pusing2 lagi...try mknn..try kerepek.. sume booth yg offer mknn kami singgah..tp xbeli pun..sbb ayh cume bwk RM50 je utk kami berdua...:) 

seterusnya, pergi ke dewan international..kat sini la, kami round g..sampai nampak mak cik yang leh goreng pisang xyah guna sendok...celup2 tangan dia dalam minyak jer...percaya atau tidak..??kene percaya... ayah pun try ke depan..dia celup jari dia, dia cakap panas..tapi xsampai melecur...logik x rase2 nye...?? ke ni semua sihir..?? 

hari pun dah tengahari, kami pg cari tempat makan...wah sangat2 besar gerai dia...cam mkn dlm dewan... kami berdua mkn nasi kerabu...sedap nasi dia...(lapo sangat kot) hihihi
sedapnye nasi kerabu...
 dah makan, baru leh sambung jalan balik...g ladang..nk tgk lembu, kambing, arnab, burung, ladang nenas terbesar...kami naik bus rapid...tp bkn rapid T604 ke U80 ke...ni rapid free..kami tgk dr dalam bus jer..ayah dah xlarat nak jalan2..:( cian dia...

tapi semuanye ok...pastu kumpul...semua boleh balik ngn pokok2 yang kami beli dr MAHA2010... sangt teruja..!!



2 comments:

  1. blogwalking,,,
    di tunggu kunjungan baliknya ya.. :)

    ReplyDelete
  2. Apa yang posting bagus. Saya sangat suka membaca jenis atau artikel. Aku bisa? T menunggu untuk melihat apa yang orang lain katakan.

    ReplyDelete