++Pengikut Saya++

Monday, February 28, 2011

Planning is Important...!

Assalamualaikum WBT...

Aku nak cerita pasal kenduri akikah baby kat rumah mak angkat aku, kendurinya, hari Sabtu bersamaan 26hb, aku dikerah untuk bagi "berkat" kat orang yang datang marhaban..
Hari semakin gentir, semakin pantas berlalu.. untuk pengetahuan semua, aku tak pernah pergi kenduri qikah baby pun, 1st time la ni.. :) 

Aku dah agak dah mesti ada masalah yang datang sebab start dari awal kurang perancangan yang sempurna.. kire ni untuk pospoterm balik kenapa kenduri ni ada masalah..malam  Sabtu tu, jiran-jiran dah ramai datang nak tolong-tolong, ade yg masak, ade yang rebus telur, ade yang wat bunga rampai, ade yang hias buaian, ada yang lepak-lepak termenung, macam aku la tu.. hehe tak tahu nak tolong ape, macam ni lah,selalu sangat bersosial masa kenduri...hikhikhik...

Semua kire siap 60%, jam pulak menunjukkan jam 0230 am..ni masa untuk berehat, kite kene simpan tenage untuk esok.. lagi 40% akan disiapkan esok...ha! ape siapkan esok?? ha tahu la.. sangat kelam kabut...kesian kat tuan rumah... 

mase yang ku tunggu2 dah tibe, pusing punye pusing aku dalam halaqah orang marhaban tu, aku tergelak sendiri.. sebab kepal dah naik pening asik2 pusing jer... yelah orang tak tahu pape pun.... ikut je ape yang dorang ni wat.. mane tak tergelak sorang2.. 

Bila orang marhaban ni dah start nak potong rambut baby, aku mule siap sedia nak kasik "souvenir".. jeng2, sangat cantek dia punye bear.. hehe comel... :)) untuk pengetahuan korang semua, baby ade 2 orang, sorang name dia Nur Alisha Balqis (anak angah), lagi sorang Farisya Nabilah (anak along).. orang yang nak gunting rambut baby2 ni kebanyakan nya, orang tua.. tangan mengigil nak gunting... (mak nya dah wisau takot kene kulit pale anak dia) hehe tapi wat relax jer... masa tu, kat tangan aku dah kehabisan souvenir, jadi kak ya kasi, pastu dia cakap mak suh kasi dua untuk setiap orang yang datang marhaban. Aku dah cam kelam kabut dah kat dalam halaqah tu, konfius pun ade jugak../hmm angah cakap kasik 1 jer, sebab dah ade 2 bunge telur, tapi nape kak ya cakap mak suh kasik lagi 1.. ermmm boleh bagitahu aku cam mane nak wat keputusan dalam keadaan yang kelam kabut tanpa plan pape pun.. mksudnya, xde pulak yang ingat nak bagi dua kt orang tu.. Isu nya kat sini, orang luar sangat jeles dengan tuan rumah ngn sampaikan pesanan yang salah.. aku jugak jadi mangse, sebab aku memang xtahu menahu pun, kalu kasik orang marhaban tu 1 je, gerenti banyak lebeh.. ermmm sedey nye... rase bersalah walaupun bukan aku yang memandai.. sebab ikut arahan orang luar. ermm Entah lah.. busuk hati betol orang kan..??

Mase kenduri tu, aku tak tahu nak wat pe, ila pergi borak dengan sedara dia, yang aku tak kan nak melangut jer.. segan nye.. ermm aku pun asik duk teperuk dalam bilik.. dah macam pengantin dah.. hahaha 

Angah kasik baju, baju sponsor.. hehehe cantek... kaler hijau terang ngn biru cair.. hehehe semua cakap baju kami cantek sangat!! hehehe bangge.../blush

Moralnye: Kalu kita nak wat program atau ape pun sekali, kite kene plan betol2 jangan sampai terlepas pandang langsung.. pastu agihkan kerja pada yang lebeh arif untuk handle kan bagi pihak kite.. keje akan mudah, akan senang, akan cepat siap.. dari semua keputusan kite je yang pegang.. bagi kepercayaan kat orang lain jugak untuk same2 jaya kan program tu... bila semua lancar, kite pun senang hati..xde nak pening pale.. huhuhu tapi orang yang busuk hati jangan nak memandai wat program tu macam program dia pulak.. huhu 


Terima Kasih, sudi bace!!/bye

No comments:

Post a Comment